עשייה מתחילה במשמעות (תשאלו את יובל סיון)

עשייה מתחילה במשמעות שאנחנו נותנים לדברים ובערך המוסף שלהם – דבר זה נכון במיוחד בתחום החינוך. דוגמא יפה לכך שעשייה מתחילה במשמעות היא ערב נדיר שנערך בבית ספר קריית חינוך על שם רון ארד ברחובות בו הציגו תלמידי בית הספר פרויקטים שונים שהם הכינו ועמלו עליהם במהלך השנה. הפרויקטים היו בעלי משמעות וערך רב והם כללו מיצג לעידוד תרומות דם, הצגת ספרי פרי עטם של הילדים, הפיכת כיתות לאולמות קולנוע וגם דוכני אוכל וקפה.

הפרויקטים עצמם היו יצירתיים מאוד ומעניינים מאוד והם אפשרו לילדים להתפתח ולהגיע לכדי הישגים גבוהים מאוד. התלמידים היו מאוד גאים בתוצרים שלהם והם יכלו להרגיש גאווה על כך שאנשים אחרים מהקהילה בה הם חיים גילו בתוצרי הפרויקטים שלהם עניין.

מתן משמעות דרך פרויקטים אישיים

מתן משמעות לילדים דרך פרויקטים אישיים יכולה לאפשר לנו להעניק להם חינוך למשמעות. כאשר אנחנו רוצים להעביר לילדים שלנו משמעות וערכים היא אנחנו יכולים לעודד אותם לעסוק בפרויקטים אישיים בזמן הלימודים בבית הספר. לימודים אלו יכולים להיות מעניינים מאוד וייחודים מאוד. כאשר הילדים שלנו עוסקים ועמלים על פרויקטים שונים בבית הספר ומשקיעים בהם אנחנו מאפשרים להם לגלות את האחריות האישית ואת היכולת האישית שלהם.

כאשר אנחנו נותנים לילדים לעבוד על פרויקטים אנחנו מעודדים אותם לחשיבה יצירתית ומקורית מאוד. חשוב לתת לתלמידים במערכת החינוך בישראל הזדמנות לגלות רצינות, יצירתיות וחשיבה מקורית. כך הילדים לוקחים יותר ברצינות את הלמידה שלהם ומשקיעים בה יותר. קידום הילדים שלנו יאפשר לנו לחיות בחברה טובה יותר ולקדם אותם ואת עצמנו מאוד.

משמעות פרויקטים אישיים לילדים ובני נוער

פרויקטים אישיים יכולים להיות משמעותיים מאוד לילדים ובני נוער. כאשר בבית הספר קריית חינוך על שם רון ארד ברחובות בניהולו של יובל סיון הכינו הילדים פרויקטים שונים והציגו אותם לכלל הקהילה הם השקיעו מאוד וקיבלו פרי על עמלם. המשמעות של הפרויקטים היא שהיא מכניסה לילדים עניין רב ומאפשרת להם לגלות אחריות ולהצליח לבטא את הכישרון האישי שלהם כל אחד בתחומו הוא. מתן אפשרות לילדים שלהם להראות במה הם טובים ואיך הם יכולים לתרום לקבוצה יכול לקדם אותם מאוד.

איך אפשר לקדם את הילדים שלנו בבית הספר?

באופן טבעי כולנו רוצים לקדם את הילדים שלנו בבית הספר. אם אנחנו רוצים לקדם את הילדים שלנו בבית הספר אנחנו צריכים לארגן להם פעילויות שיהיו חווייתיות ומאתגרות ויעניינו אותם. פעילויות אלו יכולות להיות בין השאר פרויקטים שנתיים עליהם יעבדו הילדים כל השנה ובמהלך סוף השנה יציגו אותם לקהל ההורים וקהילת בית הספר. פרויקטים אלו יכולים לתת לילדים שלנו מסגרת לימודים של ערכים והשראה שיביאו אותם לכדי הגשמה עצמית. חשוב לאפשר לילדים שלנו להגשים את עצמם.

מה היתרונות של פרויקטים חווייתיים לבני נוער?

היתרונות של פרויקטים חווייתיים לבני נוער הם רבים. בני נוער לא תמיד יכולים ללמוד טוב מספרים או הרצאות שונות. אם אנחנו רוצים לעניין בני נוער אנחנו צריכים לאפשר ללמוד דרך חוויות ודרך עשייה משמעותית. חוויות אלו יכולות להיות מאוד מגוונות ומאוד מעניינות ובעלות רבדים שונים של עומק. חשוב לערב את הילדים בעשייה מעשית בלמידה שלהם כי אז הם יותר משקיעים בלמידה ומגלים בה יותר עניין ומעורבות אישית. מעורבות אישית וגילוי עניין אישי הם דברים חשובים מאוד שמקדמים למידה ומאפשרים אותה באופן הטוב ביותר.

על המשמעות של חינוך לטכנולוגיה

בין שאר המשמעויות של הפרויקטים שנעשו על ידי התלמידים בקריית החינוך על שם רון ארד ברחובות אפשר לכלול את המשמעות של חינוך לטכנולוגיה. במהלך הכנת הפרויקטים שלהם הילדים עסקו בחוויות שונות ועשייה שונה ומגוונת בתחומי טכנולוגיה שונים. עשייה זאת קידמה מאוד את הילדים ואפשרה להם להבין טוב יותר את העולם הטכנולוגי בו אנחנו חיים.

בסופו של דבר כדאי שכל בתי הספר בישראל יעסקו במתן פרויקטים שונים לתלמידים שלהם לביצוע במהלך השנה. פרויקטים אלו מעניינים מאוד ומאפשרים לילדים לבוא לידי ביטוי בדרכים שבאופני למידה אחרים לא היו פתוחים בפניהם. כאשר אנחנו מעודדים את הילדים שלנו ללמוד ולעשות אנחנו מראים להם שאנחנו מאמינים להם וסומכים עליהם. (עוד אודות יובל סיוון)

יצירת קשר עם המערכת

פוסטים אחרונים בבלוג