3 נושאים חשובים בלמידת עיצוב גרפי

אנחנו משוכנעים שרובכם שמעתם על התחום החם והמבוקש ביותר בתעשייה, הן בדיגיטל, הפרסום או ההייטק. הלא הוא העיצוב הגרפי, כשהוא הופך לעוד יותר פופולרי בעקבות הצמיחה של עולם ה-UI/UX. אבל רגע לפני שאתם בוחרים במקום לימודים או קורס עיצוב גרפי, קיימים 3 נושאים שכל מי שרוצה להיכנס אל התחום או להכיר אותו קצת, חובה לדעת אותם:

תוכנות Adobe ועוד:

בשביל להיות מעצב גרפי שהוא באמת מוכשר ואיכותי, כזה שכל סטודיו, ארגון הייטק או כל מקום ירצה ממש "לחטוף" אותו, יש לדעת לשלוט במספר רחב של תוכנות. לא רק במובן הטכני שלהן, אלא גם במה שהן מסוגלות לעשות ולדעת מה הפיצ'רים שקיימים בהם.

  • פוטושופ (Photoshop) -בטוח כבר ששמעתם על התוכנה הזאת, תפקידה העיקרי הוא לערוך תמונות, לרטש אותן, לצרוב אותן (לדוגמה: לנקות את כל הרקע מסביב לתמונה של בן אדם) ועוד הרבה אפשרויות אחרות, היא כל כך איכותית שאין פלא בכלל שהיא מוכרת גם עבור אנשים שאינם מגיעים מהעולם הזה.

  • אילוסטרייטור (Illustrator) – בנוסף לכך, התוכנה שנחשבת בידי רבים מהמעצבים הגרפיים כ'המאסטרית של כולם', והיא באמת אחת התוכנות שהם יותר אוהבים לעבוד איתה. זאת מכיוון שאפשר לייצר וליצור איתה כל כך הרבה תכנים, עיצובים או סגנונות שונים לכל פלטפורמה אפשרית כמעט. מביניהם פונטים, לוגואים, עיצובים לפוסטים בפייסבוק, באנרים שונים ועוד.

  • אינדזיין (InDesign) –  לא פחות חשובה מהשתיים האחרות, תפקידה הוא לעצב למוצרים שנועדו להדפסה או כל דבר אחר. כמו פליירים, מחברות, ספרים, תרשימים, קופסאות ועוד ועוד.
  • Adobe XDתפקידה הוא לבנות וליצור פרוטוטיפים (הדמיה ראשונית) שקשורים לעולמות העיצוב, סתם לצורך הדוגמה, לקוח מסוים ירצה שנראה לו כיצד העיצוב החדש של האתר העתידי שלו יעבוד. אז במקום לשלוח מאה ואחת צילומי מסך שונים, צוות המעצבים הגרפיים  ישלחו קובץ בו הלקוח באמת יוכל להקליק על הכפתורים השונים שקיימים באתר החדש שלו ולדמות לו כיצד האתר שלו אמור להיראות. כך שהוא יקבל את חוויית המשתמש המושלמת (שעל נושא זה נדון בהמשך).

חשיבה עיצובית:

גם אם שולטים בכל התכונות של משפחת Adobe ביד רמה, נדרש מכל מעצב גרפי, לדעת איך להציב והיכן לשים את הטקסט בצורה שייראה הכי טוב, מתי לשבור "שורות" כמו שצריך, באיזה צבעים כדאי להשתמש, איך הם ישתלבו, האם ההבעה של הבן אדם שהוכנס לתמונה היא מספיק קשורה לקונספט של העיצוב? ועוד ועוד.

חוויית משתמש UI/UX:

ה-מונח החם והמוכר ביותר בתעשיית העיצוב הגרפי. כל מי שמסיים קורס עיצוב גרפי שהוא מספיק איכותי, בוודאי גם למד על התחום הזה. כיום, כל מוצר, אתר, אפליקציה, תוכנה או כל דבר אחר, צריך להיות איכותי הן מבחינת התוכן ומה שהוא מציע, התכנות שלו, הערכים שלו ולא פחות – מבחינת חוויית משתמש.

סתם לצורך הדוגמה, אם לאחרונה השתמש באפליקציה מסוימת והשימוש בה היה לכם בה פחות נוח, נגיד, כפתור ה'המשך' היה קטן מדי ולא נראה לעין? או שהוא לא היה ברור מספיק עם האייקון שיש עליו? לפה בדיוק נכנסת עבודתם של אנשי חוויית המשתמש, עליהם לעצב וליצור כל פרט פצפוץ על מנת שהלקוח יעבור מסע יותר נעים לעין.

בגדול, חוויית משתמש מדברת על האינטראקציה בין המשתמש לבין המוצר, אנשים הם חסרי סבלנות, וברגע שהם מקבלים חוויה פחות נעימה, הם אוטומטית יעברו למתחרים, מבלי לחשוב שנית. לכן, כל חברה קטנה או גדולה חושבת על התחום הזה.

איך לומדים את זה?

בעבר, לימודי עיצוב גרפי היו משתייכים אך רק לאזור המרכז, אך עם השנים התפיסה הזאת השתנתה, כי עכשיו קיים קורס עיצוב גרפי בירושלים וגם קורס עיצוב גרפי בצפון. כך שכמעט מכל הארץ אנשים יכולים להגיע וללמוד את המקצוע הנחשק הזה.

אין ספק בכלל, קורס עיצוב גרפי הפך לאחד מתחומי הלימודים הפופולריים ביותר במדינת ישראל. קיימם המון מעצבים אך עדיין חסרים כאלו בשוק העבודה.

פרטים נוספים על מסלול לימודים

פוסטים אחרונים בבלוג