מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

תואר שי בעבודה סוציאלית

ארצנו הקטנטונת זקוקה תמיד לאנשים מיומנים בתחום החינוך. נכון, אנחנו זקוקים למורים, ורוב הלימודים בחינוך עשויים להוביל למסלול של קריירה בהוראה, אבל לימודי חינוך הם גם דרך ליצירת שינוי חינוכי וחברתי מחוץ לכיתה. למעשה, תואר ראשון בלימודי חינוך יכול להוביל אתכם למגוון של קריירות ותחומי עניין.

מכיוון שתואר בחינוך הוא גם רבגוני וגם בינתחומי, הוא מציע לבוגרים שפע של אפשרויות תעסוקה. ובין אם כבר ברור לכם, או עדיין לא, באיזה סוג של קריירה תרצו להתמקד, לימודי חינוך יוכלו בדרך כלל לספק את החלום שלכם. 

אפשרויות תעסוקה מגוונות

תואר בלימודי חינוך, מטבעו, ניתן ליישם במגזרים רבים בחברה שלנו.

אתם יכולים לקבל משרות:

  • במוסדות חינוכיים ציבוריים או פרטיים,
  • בעמותות, בארגונים עסקיים ובענפי שירות שונים.

 

אתם יכולים:

  • לעבוד בתחום מדיניות החינוך
  • לפתח תכניות
  • ללמד בבית ספר
  • להמשיך ללימודי תואר שני

תהיה אשר תהיה המשרה המועדפת עליכם, התואר הראשון בלימודי חינוך, הוא מסלול שיכול להוביל לכיווני קריירה רבים. והתואר השני בחינוך, יעניק לכם כלים נוספים לשילוב ויישום ידע שיטתי, לעזרת יחידים או מוסדות, ויעודד אתכם להפוך לדמות מובילה במוסדות החינוך ובקרב ילדים ובני נוער, למען שינוי חיובי.

במדינה שלנו יש הזדמנויות מדהימות לבוגרים עם ידע ומיומנויות בחינוך. בין אם אתם טיפוסים ׳של אנשים׳, טיפוסים מופנמים, אנשים שנוטים יותר לנתונים ולמחקרים; אנשים שמעדיפים לעבוד אחד מול אחד, נלהבים מהתעסקות במדיניות או בנושאים חברתיים – תואר ראשון בחינוך יכול להוביל כל אחד למשרה שמתאימה לאישיות ולתשוקה שלו.

תואר ראשון בחינוך – עם התמקדות בתחום ידע ספציפי

מסלול התואר בחינוך מאפשר לסטודנטים להתמחות באשכול ידע ספציפי, כמו: ליקויי למידה, ייעוץ חינוכי, ניהול במערכות חינוך, לימודי אוריינות, הגיל הרך.

 

כל אחד מהאשכולות הללו מציע, מטבע הדברים, מגוון של כיווני קריירה ואפשרויות תעסוקה לאחר תום הלימודים האקדמיים.

ליקויי למידה

תחום ליקויי למידה עוסק במכלול הסיבות הגורמות לקשיי למידה או ללקויות למידה. לכול אחד מאתגרים אלה יש מאפיינים מרכזיים והם נבדלים זה מזה.

  • קושי למידה הוא הגדרה לא-קטגורית, הכוללת את כל מי שמתקשה ללמוד מיומנות לימודית בסיסית, אחת או יותר. לקות למידה, היא הגדרה קטגורית המבוססת על אבחון

  • תלמידים עם קשיי למידה מגיבים בקלות להתערבות חינוכית אינטנסיבית. ליקויי למידה סובלים מהפרעה זו לאורך כל חייהם, ולא מגיבים בקלות להתערבות חינוכית אינטנסיבית.

  • קושי למידה מאופיין בקשיים חינוכיים ותפקודיים המיוחסים לסיבות ספציפיות, כמו גורמים פיזיים, חינוכיים, רגשיים או סביבתיים. לקות למידה, לעומת זאת, מיוחסת לבעיה הנובעת ממקור נוירולוגי.

  • בקרב תלמידים עם קשיי למידה, התערבות חינוכית אפקטיבית תוכל לשפר מיומנויות לימוד בסיסיות כמו קריאה וכתיבה, ותביא לשיפור ברמות ההישגים הלימודיים. הטיפול בקשיי למידה מתמקד בגורם העיקרי או בסיבות הספציפיות הגורמים לקשיים אלה (למעט במקרים שבהם הסיבה עשויה להשפיע על סוג ההתערבות החינוכית המיושמת).

לעומת זאת, התערבות חינוכית אינטנסיבית כשלעצמה, תספק תוצאות מינימליות עבור תלמידים על לקויות למידה. לכן, תלמידים אלה זקוקים להתאמות לימודיות ולאסטרטגיות למידה אינדיבידואליות אשר יוכלו לאפשר להם להצליח בלימודים ולהשיג את מלוא הפוטנציאל הלימודי והתעסוקתי שלהם.

ייעוץ חינוכי

הצלחת התלמידים דורשת יותר מאשר כיתה מאובזרת ומורה מוכשרת ומחויבת. מרכיב חשוב נוסף בתהליך החינוכי הוא התפקיד שמציע היועץ החינוכי. יועצים חינוכיים אחראים על מספר תחומים, החל מהערכה יומיומית של תלמידים בודדים, ועד לתכנון ולהטמעה של תכניות נרחבות וארוכות טווח שמטרתן לטפח סביבת למידה בטוחה ובריאה.

יועצת חינוכית בבית הספר עוזרת לתלמידים לפתח מיומנויות שיאפשרו להם לנהל בעיות חברתיות והתנהגותיות ובו בזמן להצליח בלימודיהם. המוקד הספציפי בעבודתה של היועצת החינוכית משתנה בהתאם לגורמים כמו: סוג בית הספר, המבנה הארגוני של המוסד החינוכי וגיל התלמידים.

ניהול במערכות חינוך

מנהל במערכות חינוך אחראי על תכנון, ארגון ופיקוח על הגישות והאסטרטגיות החינוכיות, על פיתוח ומציאת משאבים לתכניות הלימודים במערכת החינוכית אותה הוא מנהל (כמו בית ספר יסודי או תיכון).

אחריותו של המנהל דורשת מבעל התפקיד להיות מאורגן מאוד ובעל יכולת לתעדף. מנהל במערכת חינוכית צריך להיות מסוגל לתקשר ביעילות את הכללים, הרעיונות, התקנות והמדיניות. לפיכך, הוא חייב להיות בעל כישורים מעולים בתחום התקשורת הכתובה, המילולית והבינאישית ובעל יכולת לפעול כמנהיג.

תפקיד הניהול במערכת חינוכית מחייב את בעל התפקיד להיות בקיא בתקנות ובסטנדרטים החינוכיים. הוא צריך לדעת לזהות סוגיות, לאסוף מידע ולהסיק מסקנות בצורה אובייקטיבית.

לימודי אוריינות

אוריינות כרוכה במיומנויות הלימוד הבסיסיות כמו קריאה וכתיבה. כישורי אוריינות עוזרים לתלמידים לצבור ידע באמצעות קריאה וליצור ידע באמצעות כתיבה. ללא יכולות אורייניות יסודיות, אנשים יהיו מוחלשים באופן משמעותי במאמציהם להשיג את יעדי הקריירה שלהם, לשמור על תעסוקה שוטפת, להשתתף בהזדמנויות לרכישת השכלה ולהגביר את העצמאות האישית שלהם.

מיומנויות אוריינות חיוניות, הן אבני הבניין הבסיסיות בהן אנחנו משתמשים כדי ללמוד מיומנויות מורכבות אחרות. ההתבססות על המיומנויות האורייניות עוזרת לנו להסתגל לשינויים הן בחיים והן במקום העבודה. 

הגיל הרך

תחום החינוך לגיל הרך עוסק בהוראה ובחינוך של ילדים צעירים, לרוב ברמת גיל הגן. החינוך לגיל הרך התגלה כענף חינוכי נפרד בעקבות מספר מחקרים, אשר הצביעו על ממצאים לפיהם השנים לפני הגעת הילדים לגנים, הן קריטיות ביותר לפיתוח יכולות הלמידה והכישורים החברתיים שלהם.

המודעות הגוברת לחשיבות החינוך בשנים מכוננות אלה של הגיל הרך, הובילה לדגש מיוחד על חינוך הילדים באופן שיבטיח התפתחות אינטלקטואלית, פיזית, רגשית וחברתית מיטבית.

לבסוף, בין אם תבחרו בהתמחות בניהול חינוכי, בייעוץ חינוכי או בלימודי חינוך ולקויות למידה, מובטחת לכם תעסוקה וקריירה מעניינת שתוכל להשפיע ולחולל שינוי בקרב בני הדור הצעיר.

 

לימודי ערב

לימודי שוק ההון אונליין

יש הרבה דרכים להתפרנס. בתקופה האחרונה בגלל מגפת הקורונה אנשים רבים איבדו את מקום העבודה שלהם. אחת מאפשרויות הפרנסה הטובות ביותר בזמן הסגר היא עבודה

קראו עוד »
קורס אמזון למתחילים

קורס אמזון למתחילים

קורס אמזון למתחילים יכול לאפשר לנו להתמקצע בזירת המסחר האינטרנטית הכי גדולה בעולם. אם אנחנו רוצים לסחור באמזון אנחנו חייבים ללמוד איך אנחנו יכולים לקדם

קראו עוד »

יצירת קשר עם המערכת

פוסטים אחרונים בבלוג