הכנה למבחני אדם מילא

זומנתם למיונים במכון אדם מילא כחלק מתהליך קבלתכם למשרת ניהול, משרה ציבורית או ארגון פרטי גדול? צאו מהלחץ – מיד נספק לכם את כל המידע שיסייע לכם לצלוח את יום המיונים ולהגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל למשרה הנחשקת. לא מעט מקומות עבודה מבקשים מהמועמדים לעבור מבחני מיון לעבודה, ואחד מהמבחנים הללו מתקיים במכון אדם מילא. אז איך תוכלו לצלוח את המבחנים?

המבחנים במכון אדם מילא

ברוכים הבאים ליום המיונים של אדם מילא – יום גדוש ואינטנסיבי, המיועד להיכרות מעמיקה עם מועמדים למשרה בארגון ספציפי והערכת יכולותיו של כל מועמד למלא את אותה המשרה בהצלחה. מדובר ביום ארוך הנמשך 8-10 שעות (ישנם מיונים שמצריכים מתכונת מצומצמת וקצרה יותר) ושמותאם באופן אישי לכל מועמד ובכלים מגוונים המאפשרים לו לבטא את יכולותיו.

בין המבחנים שבהם מתמחה מכון אדם מילא ניתן למצוא חשיבה אנליטית, כושר ביטוי מילולי ובעל פה, דיוק, ירידה לפרטים, התנהלות בסיטואציות שונות המדמות תרחישים מיום העבודה, מבחנים צורניים, חשיבה כמותית ועוד. למכון 5 סניפים בפריסה ארצית: חיפה, טבריה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע.

מבחנים פסיכוטכניים

חלק גדול ואינטגרלי מיום המיונים במכון אדם מילא מוקדש לשורה של מבחנים פסיכוטכניים, שבודקים את המיומנויות, הכישורים, הבקיאות, האינטליגנציה ויכולת ההתמודדות של כל מועמד בסדרה של שאלות בנושאים שונים.

חלק מהמבחנים המרכזיים באדם מילא הם חשיבה כמותית וצורנית, סדרות חשבונאיות, מבחנים טכניים (בהתאם לסוג המשרה), קריאת גרפים, חיבור מילולי, חשיבה לוגית והשלמת משפטים. בנוסף, קיימות בחינות נוספות שהמועמד עשוי להתבקש אליהן:

מבחני דינמיקה קבוצתית

דינמיקה קבוצתית מציבה את המועמד בדילמה או סיטואציה שיש בה היבטים חברתיים, בינאישיים ויכולת עבודה בצוות. בחינות אלה בודקות את היכולת של מועמדים להנהיג ולהוביל, להשפיע על דפוסי חשיבה ולשתף פעולה עם אחרים כדי למצות מטרות ויעדים משימתיים.

גם אם מטרת התרגיל ברורה לנבדקים בחדר, לעולם אין לדעת מה בדיוק הבוחנים מחפשים ולכן "להיות עצמכם" זו הדרך הטובה ביותר לתפקד בבחינה.

מבחן אישיות

אדם מילא עורכים מבחני אישיות במספר תצורות אפשריות ובהתאם לדרישת הארגון שאצלו אתם מתמודדים על המשרה. בין המבחנים הללו תמצאו בחינות ממוחשבות עם שאלוני השלמת משפטים, בחינות שבהן תידרשו לצייר או לכתוב חיבור וסימולציות המדמות שגרת יום עבודה ובעיות שעשויות להתעורר במהלכו.

מבחן אמינות

הניסיון מראה כי אמינות משתקפת דרך עמדות עקביות, שקופות ובכנות מלאה, מה שמוביל לאחד המבחנים המשמעותיים ביותר במכון אדם מילא.

מבחן אמינות או בשמו המפורסם "שאלון 300" יבקש מכם לענות על כ-300 שאלות (לרוב 240 שאלות) של כן/ לא בנושאים מסוימים, כאשר חלק מהשאלות יישאלו פעמיים ושלוש במתכונת שונה. שימו לב שהמבחן עשוי לקבל ביטוי גם דרך מבחני המשך כמו חשיבה טקטית ואסטרטגית, עמדות אישיות ותשאול לקראת סיווג ביטחוני.

ראיון עם פסיכולוג

רוב המתמודדים נדרשים גם לראיון מול פסיכולוג תעסוקתי וקליני שיסקור את הרקע התעסוקתי שלכם, בדגש על התמודדות עם אתגרים, תהליכים שעברתם, אירועים שחוויתם ועוד.

הריאיון עשוי להיות המקום שבו קם ונופל הסיכוי שלכם להתקבל למשרה הנחשקת ולכן מומלץ לשמור במהלכו על קור רוח, לענות בהרחבה למה שנשאלתם לגביו ולהישאר כנים לחלוטין.

הכנה למבחני אדם מילא

בחינות המיון של אדם מילא כוללות מרכיבים של לחץ, אינטנסיביות והיכולת שלכם להתגבר עליהם בהצלחה. כדי שתגיעו לבחינות אלה בוודאות ובביטחון מקסימליים, תדעו מה צפוי לכם ואיך להשיב לשאלות בכל חלקי הבחינה, מומלץ בחום להתכונן מראש בעזרת ערכת הכנה טובה.

ערכת הכנה שתואמת את מבחני אדם מילא תאפשר לכם לתרגל שאלות בנושאים רבים ולהגיע עם ידע ומיומנות גבוהים. שליטה בכל חלקי הבחינה ויכולת מוקדמת להעריך את סוג השאלות ומגבלת הזמנים תביא בהכרח לניקוד גבוה יותר בכל חלק, שימצב אתכם כמועמדים בולטים ואף מועדפים מאוד למשרה.

באתר של ניב רווח שמתמחה בערכות הכנה איכותיות, תמצאו מבחנים לדוגמה שמשקפים את ההלך האמיתי של ימי המיונים באדם מילא. כל המבחנים חוברו על סמך ניסיון מקצועי והיכרות מעמיקה עם טיב המיונים של המכון, סוגי הבחינות שלו ובהתאמה מלאה לבחינות המעודכנות ביותר.

שנתחיל להתכונן?

ערכת הכנה למבחני אדם מילא תסייע לכם לצלוח את יום המיונים בגדול ולשפר את הסיכויים בקבלתכם למשרה. זהו יום ארוך, מורכב ומתיש שבו רב הנסתר על הגלוי ואינכם מודעים בהכרח לנסיבות שעומדות מאחורי כל בחינה, כך שתרגול מעמיק ויסודי שתערכו מבעוד מועד, יצייד אתכם בכל הכלים הנכונים ויסייע לכם להפגין מיומנות ורושם אישי.

מבחני אדם מילא - קבלה לעבודה

שאלות נפוצות

מכון אדם מילא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם מגוון ארגונים ציבוריים ופרטיים כמו חברות השמה, חברות הייטק, משרות בכירות בארגוני מפתח במשק, משרות בתחום הביטחון, ההנדסה ועוד.

מבחני המיונים מספקים לארגונים אינדיקציה אובייקטיבית לגבי הכישורים והמיומנויות של כל מועמד למלא את המשרה הרלוונטית, ללא השפעות זרות או נגועות באינטרסים.

מבחני אדם מילא מתקיימים באחד מחמישה סניפים בפריסה ארצית: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע וטבריה.

לרוב בעברית, אם כי ישנן בחינות בשפה האנגלית בהתאם לצורך בידיעת השפה כדי לאייש תפקיד מסוים.

כן. בהתאם לצרכי הארגון ודרישותיו, ניתן להסתפק באחד המבחנים בלבד כמו למשל דינמיקה קבוצתית או לערוך מבחנים במתכונת מקוצרת של כ-3-5 שעות.

מדובר בנתון משתנה ביחס להיקף המיונים עצמם ולאופן הניהול שלהם מול הארגון. התשובות ניתנות בדרך כלל בתוך שבועיים-שלושה.

בהתאם לחוק השוויון התעסוקתי, קיימות הקלות לבעלי מוגבלויות ולבעלי לקויות למידה שיש ברשותם אישור מגורם מוסמך על הקלות כמו הארכת זמן ומתמיינים למשרות ציבוריות.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות