קורס בניית אתרים

מאחורי כל נכס דיגיטלי מפואר עומד בונה אתרים שקרם את עורו וגידיו. בונה האתרים הוא בין התחנות הראשונות בהבאת אתרים חדשים לעולם, המוח החושב, המתכנן והיוצר של סביבה וירטואלית בה נוצר מפגש בין בעל האתר לגולשים. ואם השורות האחרונות גרמו לכם להתרגשות קלה, סימן שקורס בניית אתרים תפור עליכם. אז מה לומדים והיכן, למי זה מתאים, כמה זמן אורכים הלימודים ולאילו סוגי עבודות יוצאים בסיום? כל המידע לפניכם:

ללמוד בניית אתרים: לא חייבים לדעת לתכנת

כל בעל חנות, מקצוע, עסק ונותן שירות כבר יודע היטב: מי שלא מופיע באינטרנט, פשוט לא קיים. פלא שהביקוש לבוני אתרים לא מסתיים אף פעם? בונה האתר הוא ה"ארכיטקט" שפועל מאחורי הקלעים: מאפיין את צרכי ודרישות בעל האתר, בוחר עבורו את הפלטפורמה הטובה ביותר, כותב את שורות הקוד, לעתים גם בורא את העיצוב הגרפי ושפת המותג ואחראי לסוגיות כמו נגישות, תקנונים, התאמה למובייל ושימוש ב-HTML.

בשל הצורך האדיר בהקמה מהירה של אתרים ממוקדים, נוצרו גם פלטפורמות לבניית אתרים שאינן מחייבות הבנה בקוד או ידע קודם בפיתוח. סביבות כמו וורדפרס, וויקס או אפילו שופיפיי מצריכות רמת מיומנויות בסיסית בלבד, כך שהלימודים יקחו אתכם גם הרבה מעבר אליהם וילמדו אתכם כיצד להפיק את האתר המושך, האפקטיבי והמתגמל ביותר את בעליו (וכתוצאה גם אתכם כמרוויחים בשכר גבוה).

קורס בניית אתרים מכשיר אתכם כבוני אתרים במגוון אדיר של פלטפורמות, עבור המגוון הרחב ביותר של בעלי עסקים ונכסים. הוא מתאים לעבודה עתידית בחברות שיווק ודיגיטל, סוכנויות פרסום וכמובן סטארטאפים, בתי תוכנה וארגונים שזקוקים לאתרים חדשים ומתקדמים. חלק גדול מבוני האתרים הם בעלי עסק משלהם כך שתוכלו להגשים את חלום העסק העצמאי ולתת שירות במתכונת פרילנס ובשכר שתקבעו לעצמכם.

אז מה דרוש לכם כדי להשתלב באחד הקורסים המקצועיים בשוק? מיומנויות טכנולוגיות והבנה בסיסית באתרים, קוד, תכנות, שיווק דיגיטלי או גרפיקה, הרבה אמביציה, יצירתיות ונכונות ללמוד תחום שלעולם לא מפסיק להתפתח ולהשתכלל. כל התחומים הללו מתנקזים לפעילות שכולה מוקדשת לעשייה דרך האינטרנט ומוכוונים להקמת אתרים איכותיים שעומדים כראוי מול התחרות בשווקי הפעילות.

תואר ראשון, לימודי תעודה או קורס אונליין

את הידע הנדרש לבניית אתרים אפשר לרכוש דרך כמה מסלולים אפשריים:

לימודי תואר ראשון

המכללות והאוניברסיטאות אינן מציעות מסלול ייעודי לבניית אתרים, אלא הכשרה מקיפה ומקצועית בתחומים כמו תכנות, הנדסת תוכנה או מחשבים. ללימודי הנדסת תוכנה ניתן להתקבל עם ציון פסיכומטרי של 600 ומעלה, סכם הנדסה (שקלול בגרויות ופסיכומטרי) בציון ממוצע של 550 וסכם כמותי של 730 לפחות. כמו כן, יש צורך באנגלית ומתמטיקה ברמת 4 יחידות לפחות ובציון 85 ומעלה. לתואר במדעי המחשב תוכלו להתקבל עם פסיכומטרי 700 ומעלה ומתמטיקה 5 יחידות בציון 75 לפחות או 4 יחידות בציון 90. דרישות אלה הינן כלליות בלבד ועשויות להשתנות ממוסד למוסד.

הלימודים נמשכים 3-4 שנים ובהם נלמדים נושאים כמו רשתות, פרוטוקולים, מערכות תוכנה והפעלה, מבנים של נתונים ואלגוריתמים, הצפנה, שפות תכנות, סייבר ועוד מגוון נושאים שיסייעו לכם בהמשך כבוני אתרים עם דגש חזק ביותר על הצדדים הטכניים והמאתגרים שבעבודה מול פרויקטים גדולים ומורכבים.

קורס ייעודי לבניית אתרים

מסלול לימודי תעודה המספק ידע, הכשרה וניסיון מעשי ממוקד בבניה והקמת אתרים, בצמוד לדרישות השוק והמגמות המשתנות בתחום. בהתאם לסילבוס של כל קורס, תוכלו להבין כיצד בונים סוגים שונים של אתרים ולעבוד מול פלטפורמות לבניית אתרים כמו וורדפרס, ג'ומלה, דרופל, הקמת חנויות איקומרס ואתרי מסחר, פיתוח אפליקציות, אפיון חוויית משתמש, בניית מסדי נתונים, מערכת פלאש, XML, אבטחת מידע, אופטימיזציית מנועי חיפוש וקידום אתרים, CMS, HTML, PHP ועוד.

הלימודים במתכונת משתנה מקורס לקורס והם מתארכים ככל שרשימת הנושאים רחבה ומעמיקה יותר. קורס קצר של מספר חודשים יכלול בממוצע 100 שעות ואילו קורס ארוך הנמשך מעל לשנה אחת צפוי לכלול מעל 500 שעות לימוד. חלק גדול מהקורסים מתקיימים בערב, כך שאפשר לשלב אותם עם העבודה הנוכחית. העלויות נעות בין 5,000-14,000 ₪ בהתאם להיקף הקורס המדויק.

קורסי בניית אתרים אונליין

אופציה נוספת היא ללמוד בניית אתרים בצורה מקוונת ומהבית ללא צורך בידע, ניסיון קודם או תנאי קבלה דרך כמה מסגרות אפשריות. חלק מהמכללות אכן מתנהלות במתכונת היברידית המשלבת בין שיעורי לייב לכיתה הפרונטלית, אך לימודים שמכוונים ל-100% למידה מרחוק בדרך כלל מבוצעים אצל מומחים מהתחום במודל רזה יותר, שמלמד רק את אחת הפלטפורמות החזקות כמו וורדפרס או וויקס בצורה ממוקדת, לרוב דרך שיעורים מוקלטים ותמיכה מרחוק.

לימודים אלה מטבע הדברים יהיו הזולים והקצרים ביותר. קורס בניית אתר וויקס לצורך העניין, יעלה 800-1,200 ₪ ויכול להצטמצם למספר שיעורים בלבד.

איפה אפשר ללמוד את התחום?

  • ג'ון ברייס – מכללת ג'ון ברייס המוכרת מציעה קורס ייחודי בשם "פיתוח Full Stack בטכנולוגיות ואפליקציות WEB" המותאם לעבודה כמפתחי ווב הן בצד השרת והן בצד הלקוח. הקורס מכיל 620 שעות פעמיים בשבוע בערב או בבוקר. בשלוחת חיפה באופן ייעודי ניתן ללמוד קורס בנייה ופיתוח אתרים PHP Webmaster בהיקף של 340 שעות או קורס web creator שמלמד בניית אתרי וורדפרס וויקס בהיקף של 110 שעות.  
  • האקריו – כאן תוכלו ללמוד קורס בניית אתרים Full Stack Web Development במתכונת בת 535 שעות שמתמקד בלימודי שפת ג'אווה הפופולרית ומעמיק לתוך עולם התכנות בפיתוח בצד השרת ובצד הלקוח. הקורס אורך 6 חודשים בלימודי בוקר או 14 חודשים בלימודי ערב.
  • מכללת אתגר – המכללה שמכשירה בוגרים למקצועות ההנדסה וההייטק מציעה קורס בנייה ועיצוב אתרים של 120 שעות, המלמד שפת CSS, תוכנת פוטושופ, עיצוב ממשקי משתמש, HTML, ניהול אתרים ואופטימיזציית מנועי חיפוש.
  • הטכניון – קורס Technion Certified Full Stack Pro מהווה מסלול ללימודי תעודה פרונטליים בן 320 שעות, הנלמדים במשך 5 חודשים בלימודי בוקר או 8 חודשים בלימודי ערב. ההכשרה מבוססת על full stack בצד לקוח כולל שפת ג'אווה, אנגולר, HTML5 ו-CSS3 ובצד השרת מול NodeJS, NET ו- Firebase.
  • מכללת מנטור – מדובר בקורס ייעודי לבניית אתרי וורדפרס שמתאים לבעלי רקע בקוד CSS ו-HTML שרוצים להעשיר את סל הכישורים שלהם ולספק שירות של בניית אתרי תדמית המבוססים על מערכת הניהול וורדפרס. הלימודים במתכונת של 36 שעות ומורכבים מ-12 מפגשים בני 3 שעות כל אחד.

אפשרויות תעסוקה

עם סיום הלימודים והשלמת פרוייקט הגמר שמהווה תיק עבודות, תוכלו להתחיל לעבוד כבוני אתרים מן המניין. האפשרויות נחלקות לשתיים – השתלבות במשרה שכירה במשרדי פרסום, חברות לקידום אתרים או ארגונים גדולים שזקוקים לבונה ומפתח באופן שוטף, או פתיחת עסק עצמאי ועבודה אישית מול לקוחות. ההבדל בין השניים הוא כמובן העובדה שלעצמאים אין תקרת שכר, כך שבוני אתרים ששולטים גם בסביבת הפיתוח והעיצוב יכולים להרוויח עשרות אלפי שקלים על פרויקטים מורכבים וגדולים.

ועם כל זאת, חשוב לציין שמדובר בתחום תחרותי שבו יש צורך להמשיך ללמוד ולהתפתח, לשדרג ולשכלל את הידע, להשתתף בקורסי המשך, סדנאות, השתלמויות, כנסים, מיטאפים. ליצור שיתופי פעולה ענפים עם גורמים מתחומי קידום האתרים, הגרפיקה, כתיבת התוכן וניהול הסושיאל. היכרות אישית וצבירת ניסיון אישי בכל אחד מתתי התחומים הללו, תוכל לסייע לכם לצמוח ולהתפתח לכדי חברה בבעלותכם שנותנת מעטפת שירותים לכל הנכסים הדיגיטליים. בצבירת כמה שיותר רקורד לתיק העבודות, וותק, שם וניסיון, גם ההשתכרות שלכם כשכירים תגיע לשכר מכובד ומתגמל מאוד.

קורס בניית אתרים מדבר אליכם?

אם אתם אוהבים את הצד הטכני, המחשובי וגם היצירתי של המרחב האינטרנטי, קורס בניית אתרים יהיה ללא ספק המקפצה המקצועית המושלמת בעבורכם. מדובר בתחום מאתגר ודינמי שלא מפסיק להתפתח ולהתחדש, בו השמיים הם הגבול מבחינת סוגי העבודות שתתנסו בהן ובהמשך גם מבחינת השכר. זו ההזדמנות שלכם לשים את האצבע על מקצוע איכותי ונחשק ולעסוק בתחום מספק ומתגמל.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות