הפסיכומטרי של המדינה

כמה דאגות רובצות על המתכוננים לפסיכומטרי: עלויות הקורס והבחינה שבדרך כלל ימומנו בלית ברירה מכספי הפיקדון, ציון לא מספק גם אחרי הכנות מרובות שדורש סיבוב שני ולעתים גם שלישי וכמובן הלחץ לקראת הבחינה ושפע התרגולים הנדרשים לה במשך כמה חודשי הכנה טובים.

אז מה אפשר לעשות? הכירו את "הפסיכומטרי של המדינה": מסלול הכנה מקוון שאפשר לבצע בחינם או בתשלום סמלי, תלוי בהעדפה ובצורך האישיים שלכם ובדרך שאתם בוחרים ללמוד בה. לפניכם כל הפלוסים והתנאים של התוכנית ששווה להכיר:

הפסיכומטרי של המדינה: קורס חינמי שיכין אתכם למבחן

הפסיכומטרי של המדינה הוא קורס אונליין ביוזמת המשרד לשוויון חברתי, שמטרתו לסייע לצעירים שמתקשים לשלם על קורס ההכנה או שמעדיפים לחסוך בהוצאה ועדיין להגיע כראוי לבחינה ולאזן את סיכוייהם להתקבל ללימודים שמעניינים אותם.

הקורס מתקיים דרך אתר קמפוס IL המשויך למיזם הלאומי ישראל דיגיטלית מטעם משרד הכלכלה והתעשייה (אתר שתכליתו לצמצמם את פערי הטכנולוגיה, התקשורת והמידע של הציבור) ונערך בשני מסלולים:

מסלול חינמי

ההכנה כוללת תוכניות לימוד מתאימות ומעודכנות, שיעורי וידאו זמינים 24/7 ו-10 סימולציות תרגול. באתר יש צוות מדריכים זמין שניתן לפנות אליו לסיוע ולכל שאלה ללא הגבלה.

ימי הלימודים בקורס זה מחולקים לפי ימים לבחירתכם האישית: קורס בן 60, 90 או 120 ימים, כך שתוכלו לבחור את מה שמתאים לכם על פי קצב הלמידה והרצון האישי להשלים את ההכנה עד מועד הבחינה שתרצו לגשת אליו. דרך המערכת באתר הקורס, תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות האישית שלכם.

מסלול מתוגבר

ההכנה כוללת 28 מפגשים מקוונים עם קבוצת תלמידים במסלול זה + 3 שיעורים פרטיים אותם מתאמים מול המדריך בקורס מראש + קבוצת ווצאפ ייעודית לקורס. מסלול זה מתקיים בתשלום סמלי בסך 720 ₪. מדובר בחיסכון עתק ביחס לעלות הקורס במכוני ההכנה הפרטיים, שעומד על 4,500 ₪ לכל הפחות.

המסלול המתוגבר מתאים מאוד ללומדים שזקוקים למסגרת משום שלבד קשה להם להתמיד או להפנים את החומר. השיעורים המקוונים מועברים בלייב ונערכים במשך 14 שבועות, פעמיים בשבוע.

בשתי המתכונות שלו, הפסיכומטרי של המדינה מספק את כל המידע וההכנות הנדרשות לבחינה הפסיכומטרית, את שיטות הפתרון לכל סוגי השאלות, תרגול השאלות בכל אחד מתחומי הבחינה (מילולי, כמותי ואנגלית) וכמובן הוראות וטיפים לדרך, כדי שתגיעו הכי מוכנים שרק אפשר.

נוסף לכך, כדאי לדעת שהפסיכומטרי של המדינה מתקיים בתמיכה מלאה מטעם מאל"ו (המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, שאחראי לבחינות הפסיכומטריות בישראל) כך שהקורס נותר עקבי ומעודכן לבחינות האחרונות ולתנאים שלהן.

ערכת השלמה לפסיכומטרי של המדינה

אז הקורס בחינם או בתשלום מינימלי ביותר, מספק לכם את כל המידע לקראת מה שצפוי וכולל תמיכה זמינה מצד מדריכי הקורס לכל שאלה – מה עוד נותר לבקש?

למרות שיש לא מעט תלמידים שהעידו שהקורס באמת מעולה, בפסיכומטרי של המדינה יש למעשה חיסרון אחד ויחיד והוא היעדר כמות משמעותית של תרגילים שאפשר לשייף דרכם את המיומנויות לקראת הבחינה.

למעשה, הפסיכומטרי דורש המון תרגול מקדים ובלעדיו יהיה קשה מאוד להגיע לציון טוב, כך שהכנה טובה היא הכנה גדושה בתרגילים, שאלות ודרכי פתרונות, שאפשר ללמוד מהם ולהמשיך להתנסות בעוד ועוד שאלות חדשות. ולכן שווה לחזק את הקורס יחד עם ערכת השלמה שמכילה עוד עשרות תרגילים + סימולציות סופר מעודכנות, שתמקד אתכם הרבה יותר.

אגב, טוב לדעת שלצד הקורסים השונים, יש גם קורסי הכנה לפסיכומטרי, שמתקיימים אונליין. וזו בהחלט אפשרות ששווה לשקול.

הרשמה לפסיכומטרי של המדינה

אז מי יכול ללמוד בקורס הפסיכומטרי של המדינה והאם זה מתאים גם לך?

ההרשמה פתוחה בחינם לכולם, ללא שום התחייבות לתוכנית, לכמות שעות הלמידה או להימצאות פיזית בנקודה כלשהי. הדבר הופך את התוכנית לרלוונטית לכולם – גם לתלמידים חזקים או לנבחנים שמבצעים בפעם השנייה את הפסיכומטרי וזקוקים לשיוף ולהכנה נוספים וגם למי מביניכם שרוצים ללמוד בקצב אישי ולחזור פעמים נוספות על החומר.

אם אתם ניגשים בפעם הראשונה כמו רוב תלמידי הקורס, תקבלו את מסגרת ההכנה הטובה ביותר, שלא נופלת משום קורס אחר. אם אתם נבחנים חוזרים, מסגרת הלימודים הגמישה תעזור לכם לשייף את המקומות החלשים יותר ללא חזרה מאפס על כל הקורס שכבר סיימתם.

יכול מאוד להיות שהקורס יתאים לכם, גם במקביל ללימודים בקורס במכון הכנה משום שהוא נותן עוד מידע, עוד תרגול וממקד אתכם היכן שצריך דרך שיעורי וידאו מוקלטים, סימולציות וגם שיעורים פרטיים במסלול המתוגבר.

איך נרשמים לקורס? זה פשוט: נכנסים לאתר של קמפוס IL, מתחברים או יוצרים חשבון חדש ונכנסים לעמוד הקורס ומשם לכפתור ההרשמה שיכוון אתכם לתהליך במסלול החינמי. לרכישת המסלול המתוגבר, יש להיכנס למערכת ההזמנות ולהוסיף את הקורס לסל. כאן תוכלו גם לרכוש ספרים וסימולציות בעלות אטרקטיבית. 

אז שנתחיל להכין אתכם לפסיכומטרי?

עם הפסיכומטרי של המדינה, אין עוד צורך לשלם מכיסכם סכום לא מבוטל על קורס הפסיכומטרי ולהתמודד עם כל ההשלכות של הקורסים הפרונטליים כמו רעשים והסחות דעת, קצב שלא תואם לשלכם וכמובן הצורך בנסיעות הלוך ושוב, שלא תמיד מתאימות ללו"ז האישי שלכם.

אם אתם עדיין מתלבטים, אפשר לקרוא הכל על התוכנית המלאה באתר קמפוס IL ולשלב אותה עם ערכת השלמה כדי לקבל את היקף התרגילים המלא שתזדקקו לו. ושיהיה לכם בהצלחה!

הפסיכומטרי של המדינה

שאלות נפוצות

מדובר ביוזמה של המשרד לשוויון חברתי, המופעלת מטעם המטה הלאומי "ישראל דיגיטלית", שמאפשרת לכם להירשם לקורס הכנה בחינם לגמרי, או להשתמש במסלול המתוגבר שכולל הדרכות ושיעורים פרטיים. ההכנה בשני המסלולים מבוצעת אונליין, על כל היתרונות שבכך.

המסלול המתוגבר עולה 720 שקלים – חיסכון משמעותי ביחס לתשלום בסך אלפי שקלים על כל קורס פסיכומטרי פרטי אחר.

בהחלט. הקורס מתאים מאוד לנבחנים בפעם הראשונה, לנבחנים חוזרים וגם למי שמעוניינים לחזק את הקורס שהם כרגע לומדים בו.

בדרך כלל הקורס אורך כ-3 חודשים, בדומה ליתר הקורסים, אך מכיוון שהוא מכיל כמות נמוכה בהשוואה של תרגילים וסימולציות, שווה לרכוש ערכת השלמה בהצעה משתלמת שיש לנו כאן בפנים.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות