הכנה למבחנים פסיכוטכניים

מתמיינים לעבודה נחשקת ונתבקשתם למבחני מיון לעבודה? כעת תתבקשו לעבור שורה של מבחנים פסיכוטכניים שמהווים סינון בארגונים ומקומות עבודה רבים. מבחנים אלה בודקים את הכישורים והאישיות שלכם בהתאם לסוג המשרה ומנבאים את יכולתכם להשתלב בה כראוי.

רגע לפני שאתם נכנסים ללחץ – זכרו שאם אתם כבר מתמודדים, סימן שאתם יכולים. מיד נספק לכם את כל התשובות לגבי אופי הבחינות וכיצד להשלים אותן בתוצאה מרשימה ובקבלתכם לעבודה:

מבחנים פסיכוטכניים

מבחן המיון הפסיכוטכני מתפקד כאמצעי הסינון המרכזי במגוון חברות וארגונים במשק הישראלי ואורכו כ-8 שעות, תלוי בדרישות הארגון ואופי המשרה שאליה אתם מתמיינים.

בדרך כלל, המבחן יחולק למספר חלקים מרכזיים:

  • מבחני אישיות – בדיקת הנטיות האישיותיות שלכם במצבים חברתיים ותעסוקתיים שונים, דרך שאלונים אמריקאיים, השלמת משפטים, קטעי חיבור, ציורים, תקשורת בינאישית, שאלון 300 (מבחן אמינות) ועוד.
  • שאלונים פסיכוטכניים – בדיקת כישורי חשיבה, אינטליגנציה, ניתוח, הסקה ופתרון בעיות דרך בחינות בלוגיקה כמותית, מילולית וצורנית, קריאת הוראות, אנאלוגיות, מיומנות טכנית, אנגלית ועוד.
  • דינמיקה קבוצתית – בדיקת מיומנויות בדגש על מנהיגות, חשיבה ואינטראקציה בינאישית תוך יכולת ההתמודדות של המשתתף כחלק מקבוצה. 

ייתכנו גם מבחנים נוספים כמו ראיון פסיכולוגי שבוחן אתכם ביחס להכשרה והניסיון התעסוקתי ומבחנים המוכוונים למשרות בכירות כמו סימולציות או מבחן "דואר נכנס".

הכנה למבחנים פסיכוטכניים

כדי לצלוח את הבחינה הפסיכוטכנית בכל הפרמטרים, חשוב להתכונן אליה כמו שצריך. מבחנים אלה לא תמיד מבוססים על ידע והיגיון מקדימים שצברתם ולכן התרגול עבורם משמעותי ומבליט אתכם ביחס למתמודדים אחרים על המשרה.

הדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינות אלה תהיה לרכוש ערכת הכנה אונליין, שאותה אפשר לתרגל בזמנכם הפנוי בבית ובנוחות מלאה. סביבה שקטה ונטולת הסחות תאפשר לכם להתרכז ולתרגל בשוטף, להפנים סוגים וצורות של שאלות ולרכוש מיומנות רבה יותר לקראת יום המיונים.

למה חשוב להתכונן למבחנים הפסיכוטכניים?

כדי להסיר חלודה

השאלות בפסיכוטכני מורכבות מבקיאות ומיומנות בשאלות מתמטיות, טכניות, שאלות היגיון או דרכי ביטוי אמנותיות וגרפיות (ציורים, חיבורים, צורות וכו'). לא בהכרח שנגעתם בכל אלה לאחרונה, כך שההכנה "תחזיר אתכם לעניינים" בקלות.

כדי לשפר ציונים

דרך ההכנה תוכלו לתרגל את הנושאים כמה שרק תרצו ולהגיע משויפים וחדים, מה שיעזור לכם לקבל ניקוד גבוה יותר ולהסתמן כמועמדים יותר בולטים למשרה.

כדי להפחית חרדה עוצמתית ופרפרים בבטן

ידיעה מוקדמת של מהלך המבחן, סוגי השאלות ומה שצפוי לכם בדיוק במהלך המיונים תגביר את הוודאות ואת הביטחון שלכם לאורך המבחנים השונים ותפחית מרמת הלחץ הגבוהה שמשתקת ומבלבלת מועמדים רבים שהגיעו ללא הכנה קודמת. 

כדי לבלוט מעל כולם

הכנה לבחינה הפסיכוטכנית בדגש על מיומנות כמותית, מילולית, טכנית, צורנית, זריזות ודייקנות, בהכרח תביא לביצועים משמעותיים ומרשימים יותר בזמן אמת, שמשפיעים לטובה על קבלתכם לעבודה.

מה חשוב לדעת על המבחנים הפסיכוטכניים?

  • מכוני המיון המרכזיים שעורכים את המבחנים הפסיכוטכניים בקבלה לעבודה הם אדם מילא, קינן שפי ופילת. קיימים כ-10 מכונים נוספים המוכוונים למקצועות או דרישות ארגוניות ספציפיות כמו תיל, מכון יעץ, לוגיפס ואחרים.
  • יום הבחינה ארוך ואינטנסיבי, עם מעט מאוד הפסקות. הישארו בשליטה וברוגע ככל שתוכלו והקפידו על תפקוד איכותי, מענה שקול לשאלות וקריאה סבלנית ומדויקת של ההוראות.
  • בהתאם לדרישות הפנימיות והדיסקרטיות של הארגון שאליו אתם מתמיינים, תיבחנו בשלל דרכים, לרבות מבחנים צורניים, מילוליים, טכניים ופסיכולוגיים.
  • לא כל מועמד לאותה המשרה יעבור בהכרח את הבחינות שנקבעו לכם וייתכן שהשאלות שיישאל יהיו שונות לחלוטין. לכן כדאי להימנע מהשוואה עצמית למועמדים נוספים.
  • מנהלים נדרשים לתהליך מיון מעמיק יותר, שמשקף נטיות ואישיות בצורה הרבה יותר חדה. לכן שאלוני המבחן יתבטאו גם בחשיבה אסטרטגית, ניתוק טפל מעיקר וביטחון עצמי.
  • עריכת המיונים במכון מתרחשת על ידי צוות של פסיכולוגיים תעסוקתיים וקליניים.

הכנה מקדימה, וודאות וביטחון הם המפתח להצלחה

מבחנים פסיכוטכניים ממיינים מאפשרים למעסיקים הפוטנציאליים שלכם לקבל חוות דעת אובייקטיבית בנוגע לאופי, הכישורים והיכולות שלכם ביחס לתפקיד.

מכיוון שגורם חיצוני עורך את המיונים, לא נבדקים כאן הבדלים ברקע מקצועי, דמוגרפי או הכימיה האישית מול הבוחנים. המטרה היא לאתר מספר מועמדים סופיים ולדרג אותם על סמך ההתאמה לתפקיד ולארגון עצמו.

ערכת הכנה איכותית, אמינה ומעמיקה תכין אתכם כראוי לכל מה שצפוי לכם בבחינות אלה, תסייע בהתמודדות עם סוג השאלות ואופיין ותאפשר לכם לעמוד בגבורה בלחץ וההתרגשות ולצלוח את המבחנים על הצד הטוב ביותר.

הכנה למבחנים פסיכוטכניים וקבלה לעבודה

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות