הכנה למבחני קינן שפי

הכנה למבחני קינן שפי תעזור לכם לצלוח את יום המיונים בציון גבוה, מה שימצב אתכם כמועמדים בולטים יותר למשרה שאתם מועמדים אליה.

מבחני המיון במכון האבחון הוותיק נערכים למגוון מוסדות וארגונים, ביניהם משרדים ממשלתיים ונציבות המדינה, משרות ניהוליות, קצינים וצוערים בגורמי ביטחון כמו השב"ס, מערך הכבאות ונציבות המדינה, תעסוקה בגופים פרטיים שונים ועוד. אז מה אתם צפויים לעבור ביום המיונים וכיצד לצלוח אותו בציון הטוב ביותר? הכל כאן:

המבחנים במכון קינן שפי

תכליתו של מכון קינן שפי היא לסווג מועמדים לתפקידים מסוימים, על סמך זיהוי וניטור של מאפיינים אישיותיים, כישורים ותכונות והתאמתם לדרישות המשרה המדויקות. המכון אמנם פועל מול מקום העבודה שמבקש להתקדם איתכם, אך הוא מהווה גורם חיצוני ואובייקטיבי שתוצאותיו נקבעות על סמך הביצועים שתפגינו ביום המיונים. אז מה קורה כאן בעצם?

יום המיונים (נקרא לעתים גם "מרכז הערכה") אורך בין 4-8 שעות לפי צרכי הארגון ובמסגרתו תתבקשו לעבור בין "תחנות" ובהן מבחנים שונים:

ראיון אישי עם פסיכולוג/ית

הראיון האישי לעתים מתרחש בתחילת היום ולעתים רק בסיומו, לפעמים גם כסבב שני למיונים עצמם, בתנאי שעברתם את יתר הבחינות מהשלב הראשון. כאן יתקיים מפגש אחד על אחד עם מאבחן קליני או תעסוקתי, המתנהל למעשה כראיון עבודה לכל דבר ועניין. אתם צפויים להישאל על הרקורד המקצועי, על תכונות חיוביות ושליליות, התמודדות עם אתגרים ובעיות ומדוע אתם מעוניינים בכלל בתפקיד.

מבחנים קוגניטיביים ממוחשבים (בחינה פסיכוטכנית)

על המסך תוצג לכם בכל פעם שאלה אמריקאית בנושא כמו צורות, לוגיקה, הסקת מסקנות, הבנת הנקרא, אנגלית, חשיבה כמותית, קריאת הוראות, ידע טכני, דיוק וזריזות. מבחנים אלה תחומים בזמן ומנוקדים רק על בסיס התשובות עליהן עניתם נכונה. לכן גם אם אינכם יודעים את התשובה, בהחלט כדאי לנחש.

יחד עם זאת, מוטב שלא להשאיר דבר ליד הגורל ולהגיע ממוקדים ובטוחים בעצמכם, באמצעות הכנה למבחנים פסיכוטכניים שתעזור לכם לתרגל כמה שיותר לקראת המיונים.

מבחני התנהגות

מבחנים אלה מתמקדים בזיהוי דפוסים, הרגלים והלך החשיבה שלכם ומנטרים קשיים ובעיות שעשויים לפגום ביכולתכם לבצע את התפקיד, כמו למשל למשל מוטיבציה נמוכה, חוסר לויאליות, קשיים בעבודה בצוות ועוד.

המבחנים הללו שזכו גם לשם "מבחני אמינות", נערכים באופן שבו לא תמיד אפשר לזהות את הכוונה המדויקת מאחורי השאלות, כך שהם "טריקיים" מאוד ובהחלט מוטב לדעת מראש מה אופי השאלות וכיצד לענות עליהן.

מבחנים אישיותיים

בחינות אלה מבוצעות על פי רוב מול פסיכולוגים תעסוקתיים וכוללות הבעה בכתב, ציורים, שאלוני אישיות, מבחני השלמת משפטים (כמו למשל שאלון 300 המפורסם), העתקת צורות ועוד. מדובר בבחינה שמאפשרת ללמוד יותר על הנטיות האישיותיות שלכם ולחשוף את מה שאולי בחרתם להצניע או להסתיר עד כה, בשלבים מוקדמים יותר כמועמדים לאותה עבודה.

סימולציות דוא"ל

מבחן נפוץ בקרב מועמדים למשרות ניהול בכירות, הוא דימוי של יום עבודה בארגון הכולל זרימת אימיילים שעליהם צריך לענות, לפתור את הבעיה או לנתב את המייל להמשך טיפול. בדרך כלל הסימולציה מערבת את אנשי צוות המכון, המדמים עובדים בארגון ומגלמים תפקיד כדי לבחון את ההתמודדות שלכם עם הסיטואציה ואת התפקוד במצבי לחץ.

דינמיקה קבוצתית 

בבחינה זו תיפגשו עם מועמדים נוספים ותעברו איתם מספר סימולציות אפשריות, המדמות דילמות, אתגרים, צורך בחשיבה צוותית, גילוי יכולות מנהיגותיות, מיומנויות הובלה והדרכה ועוד. כמובן שגם כאן יש חשיבות רבה לתקשורת הבינאישית שתפגינו ולאופן התנהלותכם במשימה. זאת במטרה לבדוק האם אתם שתלטניים או דורסניים, נמנעים מאינטראקציות חברתיות מסוימות והאם יש לכם את הכישורים הנדרשים כדי לאייש את המשרה בסופו של דבר.

ומה עוד כדאי לדעת על יום המיון בקינן שפי?

  • יש להביא ליום זה תעודה מזהה, מים וארוחה. את משך השעות המדויק תדעו רק בהגעתכם בבוקר.
  • היום כולל מספר הפסקות יזומות. מומלץ שתנצלו אותן היטב כדי להתמלא בכוחות ולהישאר בערנות טובה.
  • בדרך כלל, יום המיונים מחולק לשני שלבים: שלב א' הכולל את הבחינות הפסיכוטכניות ושלב ב' הכולל בחינות התנהגותיות, אישיותיות, ריאיון ודינמיקה קבוצתית. שלב א' עשוי להיות מוגדר כמסנן, משמע שהניקוד בו יקבע האם תמשיכו הלאה.
  • בסיום המיונים נציגי המיון סוכמים את הציונים בכל פרמטר שנבדק ומגישים אותם למעסיק תוך כמה ימים, בצירוף חוות דעת לגבי מאפייני המועמד והתאמתו למשרה. חוות הדעת כוללת גם דירוג של כל מועמד ביחס לאחרים.
  • קיימת האפשרות לצפות בעצמכם בתוצאות שקיבלתם, דרך פניה למכון קינן שפי והגשת בקשה (ניתן גם דרך האתר) לעיון בחוות הדעת.

הכנה למבחני קינן שפי

באופן עקרוני, כל מועמד/ת יוכלו להגיע ליום המיונים, להשתתף בבחינות ולהותיר את הציונים לגורלם. אלא שכל עוד מדובר במשרה חשובה ונחשקת מבחינתכם, אין שום סיבה שלא להפגין רצינות וחריצות ולבצע הכנה מקדימה למבחנים, באמצעותה תתבלטו כמועמדים מובילים ביחס לאחרים.

ערכת הכנה למבחני קינן שפי לא רק תתרגל איתכם את החומר – זוהי הזדמנות פז להפיג חששות וחוסר וודאות שעלולים לגרוע מהביצועים שלכם ביום המיון, להבין את השאלות ודרכי הפתרון שלהן ולהשיג ביצוע מרשים, חלק ואיכותי בכל שלב.

בונוס נוסף בערכת ההכנה, הוא מידת התאימות שלה לשאלות האמיתיות שמופיעות ביום המיון. ההכנה מתבססת על עדכון תדיר בשאלות המוצגות לנבדקים במכון, יחד עם טיפים והמלצות נוספות ליום המיון והדברים שמחכים במהלכו.

תוכלו לתרגל את השאלות במתכונת של סימולציה המדמה את חלקי הבחינות ומגבלת הזמנים של כל אחת, לשייף את המענה שלכם לשאלות הריאיון האישי ולספוג מידע פרקטי לגבי ההתמודדות עם הדינמיקה הקבוצתית. כל אלה יעניקו לכם מעטפת ביטחון ותחושת מסוגלות גבוהה, באמצעותם תשיגו תוצאות טובות.

שנתחיל להתכונן?

הכנה למבחני קינן שפי תסייע לכם להגיע ליום המיונים במכון עם כל המידע הדרוש כדי להתגבר על כל אתגר שטמון בדרך למשרה הנחשקת. יום המיונים נתפס כמלחיץ ומעיק בקרב מועמדים רבים, כך שחשוב לפעול בצורה יזומה להפגת החששות ולהימנע מחסמים, אתגרים וקשיים שעלולים לסכל את ההצלחה שלכם באותו יום.   

שאלות נפוצות:

זהו מבחן אבחון והתאמה למקום עבודה ספציפי, המבוצע על פי דרישותיו וצרכיו של ארגון הפועל בשיתוף פעולה עם המכון. המבחן מורכב מסדרת בחינות ויתקיים בדרך כלל במשך יום מלא.

כל מועמד/ת למשרות נציבות המדינה, תפקידי קצונה במערכת הביטחון (מערך הכבאות, השב"ס ועוד), גופים ציבוריים ופרטיים בהם קיימים תפקידי מפתח ומשרות ניהול – צפויים להיפגש עם דרישה ליום המיונים בקינן שפי.  

למכון ארבעה סניפים:

  • בתל אביב – רחוב האומנים 7
  • בירושלים – רחוב עם ועולמו 3
  • בחיפה – רחוב בן גוריון 6
  • בבאר שבע – רחוב הרצל 91

המכון מעביר חוות דעת, דירוג וסיכום של ניקוד המבחנים למעסיק תוך מספר ימים. לפיכך, אתם צפויים לקבל תשובה בטווח של 7-10 ימי עסקים ממועד הבחינות.

ההכנה הטובה ביותר היא באמצעות ערכת הכנה שמדמה את שאלות המבחנים ומסייעת לתרגל אותן, להבין את דרכי הפתרון, להתמודד עם מגבלת הזמנים ולהעצים את תחושת הביטחון והמסוגלות שתהיה לכם ביום המיונים עצמו.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות