הכנה למבחני פילת

אתם מועמדים למשרה נחשקת ונתבקשתם לעבור מבחני פילת? אל דאגה – הכנה למבחני פילת הכוללת חשיפה מוקדמת לסוג הבחינות ואופיין, תרגול השאלות והבנת הפתרונות תסייע לכם להתבלט על פני מועמדים אחרים ואולי גם לזכות במשרה עצמה.

מכון פילת הוותיק נמנה עם מכוני המיון הגדולים בישראל, הבוחן את מידת התאמתם של מועמדים למשרות במגוון ארגונים וביניהם חברות פיננסיות, מערכת הביטחון, מוסדות ציבוריים, ארגוני בריאות, חברות הנדסה, משרות ניהוליות בחברות פרטיות ועוד. 

המבחנים במכון פילת

הרבה מעסיקים מעוניינים להעריך נכונה את המועמדים שלהם בשלב הגיוס ולבדל את התכונות, הכישורים והמרכיבים האישיותיים של כל אחד כדי לקבל החלטה טובה. יום המיונים בפילת מכיל סדרת מבחנים משתנה (בהתאם לצרכי הארגון) באורך שבין 4-9 שעות בסך הכל, המועברת במלואה על ידי צוות בודקים אובייקטיבי וחיצוני לארגון.

הצוות מורכב ברובו הגדול ממומחים מתחום הפסיכולוגיה הקלינית והתעסוקתית, שאמונים על חיבור השאלות, העברתן ובדיקת התוצאות ממבחן למבחן:

מבחנים פסיכוטכניים ממוחשבים

בחינות אלה יכולות להסתכם בבחינה פסיכוטכנית אחת או כמה, תלוי בסוג המשרה ובדרישות הארגון. את הבחינה מבצעים מול מחשב המציג שאלות אמריקאיות בנושאים כמו לוגיקה, היגיון, הסקה כמותית, שאלות צורניות, סדרות, זיהוי פרטים, ראייה מרחבית, זריזות, דיוק וריכוז – לקראתן תוכלו לעבור הכנה למבחנים פסיכוטכניים שתסייע לכם לקבל ניקוד הרבה יותר גבוה. חלק זה מוגבל בזמן ומנוקד לפי סך השאלות שנמסרה לגביהן תשובה נכונה.

מבחנים אישיותיים

בחינות אלה יבקשו לבדוק את כושר הביטוי המילולי, השפתי והיצירתי שלכם דרך שאלות השלמת משפטים, כתיבת חיבור, דרישה לצייר ציורים ועוד.

דינמיקה קבוצתית

תחנות יום המיונים העוסקות בדינמיקה קבוצתית, נערכות במתכונת של מתן משימות וסימולציות אותן צריך לבצע מול או יחד עם קבוצת אנשים (לרוב מועמדים כמוכם) והן בודקות את אופן החשיבה שלכם, דרכי הפעולה, יכולת עבודה בצוות ותחת לחץ וכמובן את האינטראקציה שלכם עם אחרים.

בחינות אמינות

מדובר במגוון בחינות אפשריות (ייתכן שתעברו רק בחינה אחת וייתכן שתתבקשו למספר בחינות משתנות), הכוללות מענה לשאלות אישיות בנוגע להרגלים, דפוסי חשיבה, התנהגות והלך החשיבה שלכם שאמורים לאפיין אתכם כעובדים: האם יש לכם מוסר עבודה טוב, האם אתם מלאי מוטיבציה, האם יש בכם חריצות כנדרש לאותו תפקיד, מה רמת הלויאליות שלכם כעובדים ועוד.

ראיון פסיכולוגי

הריאיון נערך באופן דומה לראיון עבודה בפועל וכולל שאלות לגבי ההתעניינות שלכם באותו תפקיד, תכונות חיוביות ושליליות שתביאו לתוכו ועוד. שימו לב שהרבה פעמים הריאיון מתפקד כדרך לעמת אתכם עם תכונות או התנהגויות שהצגתם לאורך השלבים הקודמים ובוחן את רמת העקביות שלכם, מידת הכנות והאותנטיות ששיקפתם עד כה וכדומה.

הכנה למבחני פילת – להגדיל את סיכויי ההצלחה!

למרות שעל פניו אין דרישה להגיע ליום המיונים עם בקיאות כלשהי בתוכן הבחינות, הכנה מקדימה לכל מה שתידרשו לעמוד בו באותו היום תסייע לכם להפיג חששות, להתמודד עם חוסר הוודאות ולהגיע חדים, ממוקדים ומיומנים הרבה יותר – ולכן, אם אתם עתידים להיבחן במבחן פילת, מומלץ מאוד להירשם לקורס הכנה למבחן פילת, ובכך לשפר את הסיכויים להצליח במבחן ולהתקבל לעבודה.

אז איך בדיוק מתכוננים? בעזרת ערכת הכנה המותאמת לנבדקים במכון פילת, שמתעדכנת מעת לעת בשאלות החדישות ובתצורת המבחנים ומעניקה לכם שפע של טיפים ונתונים פנימיים לגבי תהליכי המיון.

ערכת ההכנה תסייע לכם להגיע עם כמה שיותר מושג לגבי אופן הפתרון של השאלות, מסגרת הזמנים של כל חלק, כיצד להתנהל בראיון האישי או בסימולציה קבוצתית ועוד. תוכלו להתנסות כבר בבית בתרגול שוטף שמדמה את הבחינות הללו, לשפר עוד ועוד את התוצאה שלכם ולצבור ביטחון ותחושת מסוגלות שמותירים רושם טוב מאוד בשטח.

בשורה התחתונה:

יום המיונים בפילת מחלץ מאלפי מועמדים למשרות שונות במשק הישראלי את הכישורים, המאפיינים, הדפוסים והתכונות המדויקים, רגע לפני שימשיכו הלאה בתהליך המיונים לעבודה מול הארגון עצמו. אם חשוב לכם להגיע רציניים, בקיאים ובטוחים בעצמכם כמה שיותר, ערכת הכנה למבחני פילת תסיע לכם להשיג תוצאה מנצחת.

שאלות נפוצות

מכון פילת בוחן מועמדים לעבודה בעשרות ארגונים, מכונים ומוסדות בארץ וביניהם כל זרועות הביטחון (משב"ס ועד שב"כ), בנקים, התעשייה האווירית, מורי נהיגה, מהנדסים, מנהלים בכירים ועוד.

מבחני פילת נערכים ביום מיונים מרוכז שעשוי לכלול בחינות פסיכוטכניות, ראיון אישי, מבחני אמינות, שאלונים אישיותיים, דינמיקה צוותית ועוד, דרכם מעריכים את הכישורים של כל מועמד.

כל חברה או ארגון היו מעוניינים להבין לעומק את התכונות, הכישורים והמאפיינים המדויקים של כל מועמד/ת. הבחינות נערכות מול אובייקטיבי לחלוטין, ש"כורת" במקצועיות דרך שלל טכניקות מענף הפסיכולוגיה האישיותית והתעסוקתית את הנתונים הללו ומגיש אותם לארגון לקבלת החלטות המשך.

  • במכון המרכזי ברחוב יצחק רבין 1, קריית אריה, פתח תקווה.
  • בסניף חיפה בדרך יפו 145, בת גלים, חיפה.
  • במכללת נס, רחוב האנרגיה 77, קמפוס באר שבע.

הנתונים נשלחים למעסיק תוך מספר ימים, כך שהתשובה מהארגון תגיע בתוך 7-10 ימי עסקים.

כן, כל עוד פונים לשם כך מראש למכון פילת ומציגים אבחון בתוקף המציין את ליקוי הלמידה שלכם.

הדרך הטובה ביותר להתכונן היא בעזרת ערכת הכנה למבחן פילת, הכוללת סימולציות מקבילות לאופן ולסוג הבחינות האמיתיות שנערכות במכון.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות