קורסי שיווק דיגיטלי

שנת 2020: הרחובות ריקים, נייר הטואלט מתרוקן מהמדפים ותחום השיווק הדיגיטלי זוכה לאלפי עובדים חדשים ולשורת רווח של מאות אלפי שקלים. הקורונה אמנם גרמה לכולנו להבין ולהעריך את הצורך בממשקים דיגיטליים איכותיים, אך היא למעשה הייתה רק זרז לשהות הממושכת שלנו בעולם הדיגיטלי ולמעבר של רוב תרבות הצריכה לתוך המסכים.  

אם אתם רוצים לקחת חלק בענף השיווק הנוצץ של המרחב הדיגיטלי, ליהנות מתעסוקה יציבה ושכר מכובד, לפתוח אופקים או להשתלם מקצועית כבעלי עסק עצמאי מבלי לוותר על האתגר והתשוקה שבלחשוב, ליצור ולתכנן – שווה לכם לשקול הרשמה לאחד מעשרות קורסי שיווק דיגיטלי שפתוחים כיום לכולם.

לימודי שיווק דיגיטלי: מה זה כולל?

קורסי השיווק הדיגיטלי השונים מציעים מגוון רחב של תחומי לימוד, חלקם מעמיקים וממצים מאוד, נוגעים בכל התכנים הרלוונטיים לענף וחלקם האחר ממוקדים רק בנישה מסוימת, כמו למשל ניהול עמודי פייסבוק, ניהול קמפיינים או קידום אורגני (SEO).

למרות ההבדלים בנושאי הקורסים השונים, כולם משלבים בתוכם תיאוריה ופרקטיקה, כך שאפשר לצבור את הניסיון המעשי עוד משלב הלימודים. בחלק מהקורסים תידרשו גם לפרויקט גמר או התמחות כלשהי, במקביל להיכרות רחבה עם המרחב האינטרנטי, בדגש על שיווק ופרסום. הקורסים השונים ילמדו אתכם כיצד פועל קידום אורגני וממומן, פילוח קהלים, בניית קמפיינים, דיוורים, כתיבה שיווקית, בניית אסטרטגיה ועוד.

ומה בסיום הלימודים? כל הבוגרים שיעמדו בהצלחה בדרישות הקורס המלאות יקבלו תעודת גמר מהמכללה בה השלימו את לימודיהם. בהמשך, ניתן כמובן להשתלם בקורסים נוספים ואף לעשות זאת מתוך המסגרת המקצועית עצמה, בין אם כשכירים שמעוניינים להתמקצע יותר במשרה הנוכחית ובין אם כעצמאיים המעוניינים לצבור ידע פרקטי נוסף לצרכי עבודה ושיווק עצמי.

קורסים מומלצים בשיווק דיגיטלי

אז באילו קורסים שווה להתמקד ומה בכלל לומדים בכל אחד מהם? האמת היא שכל אחד מהלומדים יוכל למצוא תחום ספציפי שמדבר אליו, כך ששווה להעמיק לתוך חומרי הלימוד ומהות העבודה בכל אחד מהתחומים האלה (יש הקבלה כמעט מוחלטת בין שמות הקורסים לשמות המשרות בשוק העבודה). הנה כמה מהקורסים המבוקשים והרלוונטיים ביותר לדריסת רגל ראשונה בעולם הדיגיטל:

קידום אתרים אורגני SEO

קורס SEO (קידום אתרים) ילמד אתכם איך מנצחים את כל האתרים המתחרים בגוגל ומטפסים לתוצאות העליונות, שם כמובן מתרכזים עיקר הגולשים שמחפשים דבר מה. קידום אתרים הוא תורה שלמה ועצומה שתמיד יש מה ללמוד ולחדש בה, כאשר מקדמים מובילים בתחום גם משתכרים בהתאם.

ניהול רשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק מדברות אליכם? אתם מרגישים שאתם מבינים את הפלטפורמה ואת הדרך לפנות מתוכה לקהל? קורס רשתות חברתיות (לעיתים נקרא גם: ניהול רשת חברתית/ ניהול דפי פייסבוק) ילמד אתכם איך לסייע לדפים עסקיים להתקדם ולהיחשף למאות אלפי גולשים בחודש, להעלות עבורם פוסטים מדהימים, ליצור באזז ויראלי ולעקוב אחרי ההתקדמות והצמיחה בשוטף.

קידום ממומן בגוגל PPC

PPC הוא שונה מקידום האתרים האורגני. למעשה, הקידום הממומן מכיל בתוכו אלמנטים אנליטיים, חישוביים ופיננסיים ושיטות עבודה שונות מאלה שמאפיינות את קורסי ה-SEO. כאן המקום שבו לומדים איך קמפיינים באים לעולם ולאיזה קהל ממקדים כל אחד מהם, מה שיסייע לאתר לגרוף מטרות לאורך זמן.

ניהול קהילות

תחום יחסית חדש, שמתמקד בצורך של עמודי רשת רבים (פייסבוק בעיקר) לשלוט בקבוצה פרטית ו/או מקצועית ולנתב אותה להפקת רווחים לבעליה בדרך עקיפה. זו יכולנ להיות קהילת הדרכות לכלים דיגיטליים שונים, קהילת אופנה או קבוצת בישול – המטרה כאן היא ליצור קהל עקבי ואיכותי, שבבוא היום יהיה מוכן לשלם על מוצרים או שירותים בלעדיים שנקשרים לקבוצה.

אפיליאציה (שיווק שותפים)

תכניות שותפים Affiliates, מבוססות על מודל שיווקי שבו המפרסמים מרוויחים עמלה מלקוחות שמתעניינים בשירות או המוצר שעליהם למכור. כדי להיות אפיליאטורים, תידרשו לידע בכתיבה שיווקית, קופירייטינג, ניהול קמפיינים, בניית דפי נחיתה, שיטות שיווק בדיגיטל ואף יצירת שיתופי פעולה, כך שהקורס מקיף ומתקדם למדי ומלמד את כל אלה ואף מעבר.

קורס יוטיוב

כוחו של היוטיוב רק גובר למרות התחרות העצומה שלו מול אפליקציות כמו טיקטוק, או רשתות עסקיות כמו הלינקדאין. השיווק ביוטיוב דורש ידע בצילום סרטונים, יצירה והפקה של תסריטים ויראליים ומשיכת קהל לקוחות (צופים ונרשמים לעמוד – subscribes) במסגרת מסעות פרסום מותאמים ללקוח.

קורס כתיבת תוכן

כמעט כל פינה ברשת מבוססת על המילה הכתובה ואם יש לכם משיכה אליה, בקורס הזה תקבלו את הדגשים המוצלחים ביותר לכתיבה למטרות שונות: כתיבה לצורך קידום אתרים (כתיבת SEO), כתיבה שיווקית וקריאייטיבית לצורך קמפיינים פרסומיים ופוסטים ברשתות החברתיות, כתיבת תיאורי מוצר לאתרי איקומרס, טכניקות לכתיבה יעילה ומשכנעת ועוד.

למי כדאי ללמוד קורסים בשיווק דיגיטלי?

הלימודים בקורסי שיווק דיגיטלי מתאימים לכל מי שרוצה להשתלב בתחום ולרכוש לעצמו מקצוע יציב ומשגשג, עם המון אפשרויות תעסוקה בכל פינה בארץ. מבחינתם של צעירים רבים, מדובר בהקמת קריירה מקצועית לכל דבר ועניין, גם מבלי ללמוד לתואר ראשון. כיום תעודות אלה יכולות להוות את המסלול הבטוח לעבודתכם העתידית כאנשי פרסום, יוצרי תוכן, משפיעני רשת ואולי גם אוטוריטות ומותגים מובילים בתחום העיסוק שתבחרו.

מעבר לכך, הלימודים יתאימו מאוד למי שכבר נמצאים ברמה כזו או אחרת בתוך התחום, בין אם כשכירים במקום עבודתם, ובין אם כעצמאיים שרוצים ללמוד איך לשווק בעצמם (למשל ללמוד קידום אתרים אורגני כדי להתחיל לקדם לבד את האתר בגוגל).

גם אנשי עסקים רבים נרשמים ללימודים אלה, בדגש על יזמים ואנשי הייטק שמעוניינים להבין איך עולם השיווק הדיגיטלי בנוי וכיצד משתמשים בו כדי לנוע, להיחשף לאנשים המתאימים ולהרוויח. במקרים אחרים, תפגשו בקורסים הללו עובדים מנוסים שמעוניינים בהסבה, כתוצאה מהרצון לעסוק בתחום שמושך אותם ומאפשר להם גם להרוויח טוב יותר.

קורסי שיווק דיגיטלי אונליין

למרות שהמתווה הרגיל בו מיושמים רוב הקורסים עדיין פרונטלי, במקרים רבים תיפגשו עם קורסי שיווק דיגיטלי מצוינים, הנערכים דרך הזום או באמצעות סרטונים שונים, אותם תוכלו להפעיל, להריץ אחורה וקדימה כמה שמתחשק לכם וללמוד בזמן ובקצב שלכם, באפס הפרעות!

יש בונוסים עצומים ללמידה מרחוק, בראש ובראשונה התאמתה לכל סוגי הלומדים, גם כאלה שזקוקים להנגשה או לחזרה איטית יותר על החומר וכמובן למי שכבר יודעים דבר או שניים וצריכים להריץ מהר את ההתחלה התיאורטית או המונחים שמוכרים להם. נוסף לכך, הלמידה מהבית מול המחשב חוסכת את הצורך בנסיעות ללימודים ובחזרה ובפינוי שעות רבות, כך שאפשר לשלב עמה כל משרה מלאה ולהעביר את הלימודים בקלות, עם הרבה פחות עומס עד לסיומם.

רגע לפני סיום, איך אדע מה הקורס שהכי מתאים לי?

הידעתם? 50% מתקציבי השיווק של ארגונים גדולים מופנים לפרסום דיגיטלי. 100% מתקציבי השיווק בחברות ובקרב בעלי עסקים קטנים מופנה לפרסום דיגיטלי. במילים אחרות, היכן שלא תדרכו, תהיה לכם עבודה והאופציות התעסוקתיות רחבות במיוחד. במצב כזה, גם אם תלמדו קורס מסוים, תתנסו תקופה בעבודה מתאימה ותחליטו לשנות כיוון, יהיה לכם קל מאוד לעשות זאת ובכך להרחיב את היריעה המקצועית שלכם עם הזמן.

ועוד מספר נקודות ששווה לבחור מתוכן את הקורס המתאים:

  • מרחק הקורס מהבית/ העבודה – כדאי לקחת בחשבון את זמן הנסיעה לקורס וממנו וכמובן את השעות בהן יתקיים. לעניין הזה, שווה לכם לשקול גם קורס אונליין שחוסך הרבה מאוד זמן וגמיש יותר בשעות.
  • היקף החומר הנלמד – אם רק נישה ספציפית מושכת אתכם, כמו למשל פייסבוק או קידום אתרים, תוכלו למצוא קורסים רק לזה. אך אם אתם רוצים לטעום מכמה עולמות שונים, קורסים כמו קופירייטינג, ניהול קמפיינים, אפיליאייט או בניית אתרים יתנו לכם מרחב תמרון שלם.
  • סוג התעסוקה העתידית – הרבה מהמשרות הן מול לקוחות, אך חלקן מבוצעות יותר מאחורי הקלעים. חלק מהמשרות יאפשרו לכם ליצור מוצרים דיגיטליים משלכם ולהרוויח עליהם במקביל (למשל הקמת דפי נחיתה או ניהול קמפיינים) והרבה מהתחומים מחויבים לדדליינים צרים ולמשמעת עצמית גבוהה מאוד בתהליכי העבודה. בדקו מה קורה בעבודות בשטח והעריכו מראש את היכולת שלכם להתמודד ולהשתלב באותה המשרה.
  • אל תזניחו את הנפש – הראש אומר שבניהול קמפיינים תרוויחו לא מעט, אבל אל תתפתו לבחור בתחום שפחות מושך אתכם והיצמדו באמת למה שמדבר אליכם מתוך מגוון הקורסים הקיימים בתחום השיווק הדיגיטלי. דווקא בתחום הזה אין נכונה יותר מהקלישאה שאם אוהבים את מה שעושים, מרוויחים, כך שאפשר להתקדם בתחום שאתם בוחרים, להשקיע, להתמיד ולהשתלם ולהרוויח בו בהמשך הדרך בגדול.

שנסכם?

אם עולם השיווק הדיגיטלי קוסם לכם, אתם מתלבטים מה ללמוד ומה תעשו בעתיד, או שאתם מעוניינים להבטיח לעצמכם תעסוקה יציבה במשרות דינמיות שניתן לשפר בהן את השכר עם הזמן – קורס שיווק דיגיטלי הוא המפתח שתזדקקו לו כדי להתברג לענף בקלות רבה. כבר עם סיום הקורס תוכלו להשתלב במגוון משרות מעניינות, להתנסות בשלל אתגרים ולתרגם את העשייה שלכם להרבה מאוד דרכי פעולה, מהן תוכלו להתפרנס בכבוד מכאן והלאה.

שיווק דיגיטלי

שאלות נפוצות

שיווק דיגיטלי הוא עולם עצום שחולש על הרשתות החברתיות, ניהול וקידום אתרים, סרטונים ויראליים, כתיבת תוכן, חוויית משתמש, פרסום וקופירייטינג, קמפיינים ומסעות פרסום ועוד המון! לכל אחד מאלה תמצאו קורס איכותי שאפשר להירשם אליו כבר עכשיו.

אפשר ללמוד במגוון מקומות בצורה פרונטלית, בין אם במכללות מתאימות ובין אם בדרך של סדנה פרטית הנערכת בחדר הרצאות בעיר מסוימת. עוד אופציה היא ללמוד בצורה מקוונת, מה שהפך בשנתיים האחרונות למבוקש מאוד הודות לחיסכון עתק בזמן ולשילוב עם משרה מלאה אחרת.

המחיר נע בין 4,000-9,000 ₪ לקורס פרונטלי או בין 2,500-3,800 ₪ לקורס אונליין. ככל שהקורס מקיף וממצה יותר מתחומי השיווק הדיגיטלי השונים, כך מחירו יהיה גבוה יותר ובמקרה כזה ניתן למצוא גם קורסים שעולים 12,000-15,000 ₪.

מהסיבה הפשוטה – שיש מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, בין אם תבחרו לעסוק בתחום כשכירים או כעצמאיים.

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם
נגישות